20 augusti 2007

Genetisk spridning och anti-GI

Måndagmorgon med en kopp rykande het choklad och ostmackor. Jag vet, ingen dietist skulle applådera mitt val av frukost. Men erkänn, det är gott!

Helgen har avlöpt rätt friktionsfritt. På lördagen gästades vi av ett par vänner från Polen. Vi åt ugnsstekt röding, gratinerade auberginer med kantarell och en persilja/citronmeliss-sallad till. Behöver jag tillägga att vi blev mätta och belåtna?

Söndagens äventyr bestod i att grilla ca 100 hamburgare och utfodra en skock hungriga fotbollsspelare. Twinsen hade nämligen 2 matcher, vilka de vann! Super! Nu leder de ligan. Inte direkt oväntat, eftersom de fått all sin talang av mamma. Pappa har ju sin kvar...

Annars känner jag mig rätt alone nu. Maken är i Malmö. Syrran i Sundsvall. Minstbrorsan har flyttat till stan där han börjar gymnasiet. Den andra syrran drar om nån dag ner till Uppsala och Farmaceutiska fakulteten för studier. Mamma och pappa tar hon med sig som installationsservice. Den större lillebroren jobbar och bor i grannkommunen.

Herregud! Snart ringer de väl från smittskyddsinspektionen! Vi sprider ju oss snabbare än ebola...

Tur att jag har svärfars och svägerskan här hemma. Jag säger snart som barnen: - Jag är så kompissugen!

Så vad ska då göras idag?
-Ringa till lassa om min tid.
-Ringa till optikern för att byta glasögon. (Det behövs som ni kanske minns.)
-Ändra lillans schema.
-Sortera tvätt. Ryyys...
alternativt
-Träna hästarna och läsa en bok.

Hmm, undrar vad det blir?


God Morgon.

6 har en åsikt:

Anonym sa...

Godmorgon på dig,
Jag har börjat läsa din blogg...trevligt!
Hälsningar din kusin Eriks mor.

Jessica sa...

Hej kusin Erik's mor!

Välkommen hit!

Annika Ahnlund sa...

Dina föräldrar har verkligen sett till att säkra arvsmassan där uppe. ;)

Jessica sa...

Hmm, nja, det började nog redan när farfar var ung. You see, pappa har 15 syskon varav 13 är i livet. Jag tror att jag har runt en 45 kusiner. Hur många kusinbarn osv. det finns vet jag inte riktigt.

På mammas sida är de 8 syskon. Jag tror vi är 17-18 kusiner + en massa kusinbarn...

Lägg sen till alla ingifta och sambos och du förstår att det kostar att ha släktträff. ;)

Mao. visar det nog mest hur stort urvalet på alternativa fritidsintressen det är här uppe.

;D

Järnladyn sa...

Låter som det finns en viss risk för inavel... Kanske bäst man frågar vilken släktgren den andre tillhör redan på krogen, hehe. ;)

Jessica sa...

Hahaha, ja nu består ju inte norrland av enbart VÅRA släktingar. (Tack och lov) ;)

"Ööh, du bruden! Är vi släkt? Vad heter din farfar?"

;D