18 augusti 2007

Jag skulle inte döpa mina barn till...

Tage.

Anledning: Hand-Tage, Miss-Tage, Sand-Tage, Våld-Tage.

Mela.

Anledning: Mela barken och ven, Mela benen.

Frans.

Anledning: Tok-Frans, Ögon-Frans, Matt-Frans.

Lage.

Anledning: Fotbolls-Lage, Sam-Lage, Bo-Lage, Jakt-Lage.


Inge.

Anledning: Inge-Rolig, Inge-Snygg.

Inga.

Anledning: Inga-Bröst.

Oden.

Anledning: Kom-Oden.

Sten.

Anledning: Stor-Sten, Gat-Sten, Salt-Sten.
Uppdaterat: Gall-Sten, Njur-Sten, Tand-Sten.

Stig.

Anledning: Gång-Stig, Myr-Stig.



Har ni fler?

13 har en åsikt:

Anonym sa...

Kommer inte på nåt.. men vill bidra ändå. Min mormor hette Klothilde... puh.. tur att jag inte ärvde det namnet i alla fall..

Såg ett fint flicknamn i tidningen i morse, vet inte om det är nytt: Glimra.

Läste också om en japan som ville döpa sin son till @ men det fick han inte för regeringen i Japan.
Vart tar världen vägen??

Med önskan om en fortsatt trevlig helg, hälsar jag från ett solregnigt Göteborg.

Kram,
Lilltanten

Ulf sa...

När jag var ung fanns det ett miffo i byn som hette Stig
Vi kallade honom för Stig åt sidan. :)

Anonym sa...

Jag hade några grannar som barn och de hade givit sin son namnet Inge och i efternamn heter dem Köhn...Jag tyckte det var väl grymt...

P@rtyplupp sa...

HA HA HA Maaagiskt!

P@rtyplupp sa...

vafför inte:

Hanna: höger-"hanna", tummen mitt i- Hanna !! ha ha

Jessica sa...

lilltanten: Klothilde?! Det var bland de värre namnen jag någonsin hört! Är det Klo-thilde eller Klot-hilde? Strunt samma, efter att ha läst dina berättelser så kallar jag henne Klot-hilde.

Ja men kul att heta @! Vad blir det i efternamn då? .com?

Kram kram!

Jessica sa...

Canis:

Hahaha, vad grymt!

Jessica sa...

Anna: Du kan inte mena allvar?! :O
Älskar man sitt barn då? ;D

Jessica sa...

Partyplupp: Jaa, att jag inte tänkte på det.

Kom ett till nu.

Dan.
Halv-Dan.

;)

Anonym sa...

jajamensan det är sant och säkert han heter Inge Köhn och K:et uttalas hårt. Ja du jag undrar också hur det var med den kärleken...*ler*

Annika Ahnlund sa...

Dixie och C:L: Ni ska inte göra er lustiga över Stig, det heter min son i andra namn. Lille Stickan. ;D
(Efter min högt älskade morfar samt sonens farfar, ska tilläggas)
C-L: För övrigt var det nog samma Stig åt sidan som gick i min skola när jag var liten.

Däremot skulle jag inte döpt mitt barn till Gert, som en stackars kille hette. Han blev förstås kallad Gert-Stjärt.

Gardaludde sa...

Jag skulle inte döpa min dotter till Ann om jag hette Ahl i efternamn. Eller vad säger du?

Anonym sa...

Tage
piss-tage... pistage.
Tage erlander....