05 oktober 2007

More Schwinglisch

Vi satt vid matbordet; jag, min man och en vän med utländsk härkomst. Samtalsämnet var dokusåpor, a la Farmen, Baren mm. Vår utländske vän förstod inte riktigt vilka sorts program vi menade, så min man ville förklara.

Maken: - Well, you see... if I translate it straight from swedish it would be "Doll-house-soap"!
Vännen: - ?
Jag: - ???? "Doll-house"???
Maken(på svenska) : - Jaa? Doll-house. Dockhus!
Jag: - Nää, hahahaaaahahaaa! Doku... som förkortningen för dokumentär... hahahaahahaaahaaa!
Vännen: - ?
Maken: - Men de bor ju som i dockhus!
Jag: - Hahahahahahaaaa
Vännen: - ??
Jag: - It's like reallity-TV.
Maken: - Det visste jag väl... skulle bara kolla om du var med... (något purken)
Jag: - Det här ska jag blogga om!
Maken: - Nä, det ska du inte!
Jag: - Watch me!

4 har en åsikt:

Järnladyn sa...

Haha, vilken bitch du är! ;)

Anonym sa...

he he underbart ... passar på att vinka och undra hur allt är med dig har inte sett röken av dig på ett tag =()=

Jessica sa...

Järnladyn: Man tackar! ;)

Dizzy: Jo tack. Allt är bara bra här!

Anonym sa...

Hahaha! Du är allt lite elak du.. men jag tror faktiskt inte att han är ensam, maken din, om att ha uppfattat det fel.. och faktiskt hade han ju lite rätt.
Ha det gott!