25 september 2007

Luleresan

Kraftigt censurerad!




Här har vi just fått in maten och alla är djupt koncentrerade på att skala hummer och gud vet allt vad det var. Senare under kvällen verkade det inte vara någon som brydde sig om att det slank ner en hel klo. Lite tuggmotstånd vill man ju ha.

Missfärgningen på min knoge är inte någon svit efter ett slagsmål utan en påminnelse om ett missriktat hammarslag. Förskollärarinnan till vänster är lite wild and crazy och sträcker försynt sitt långfinger i vädret.

Skärp er! sa fotografen. Och det gjorde i alla fall jag. Förskollärarinnan är lite skeptisk.

Här klurar min mamma (till höger) och min moster hur de ska ta sig igenom metalldetektorn med väskorna fulla med matsilver. Många smarta planer kom de upp med.

Sen dök det helt plötsigt upp en karl!

Och vi högg direkt!

En av mosters plan var att svälja matsilvret. Mamma har redan gjort det, och förskollärarinnan tänker på hur det ska kännas när det kommer ut.

Vid kvällens slut var det i alla fall inte någon under bordet, vilket var en högoddsare med tanke på allt som inhandlades. Fast jag undrar hur mamma tänkte när hon hängde upp handväskan på knäet. Var hon rädd att någon anorektisk dvärg skulle springa omkring under borden och sno väskor från överförfriskade 50+:are med Wellatonat hår?

Hur som helst, kul var det och vi hoppas på en repris nästa år!

5 har en åsikt:

Järnladyn sa...

Tack för denna roande bildkavalkad. =) Bild nummer tre var kanon på dig!

Anonym sa...

Vad fin du är!! :) Fina bilder och roligt verkade ni ha också.

Jessica sa...

Kära vänner! Tack för att ni tycker jag var fin! ;)

Vi fick skäll för att vi fjantade oss på bild, så jag la på fin-flicka-looken.

Jag är ingen fin flicka. Men hyfsat blev det ju. ;D

Och ja, roligt var det!

Anonym sa...

Kul verkar ni ha haft. Påpekade det till förskollärarinnan att jag sett henne på nätet. Hon trodde du skämtat när du sa att du lagt ut korten. Haha... riktigt roligt att tracka henne.

janne58 sa...

Fina bilder på fina flickorr.
Är det på gamla Cleo månntro?