21 september 2007

Kåvepenin och femåringar

Så då är då hösten här med allt vad det innebär; långkalsonger, frost i gräset och streptokocker i halsen. Tyvärr är det lillan som drabbats. Inte så att jag önskar att de äldre barnen fått det i stället, men de har lättare att få i sig kåvepenin.

2,5 ml / 3 ggr per dag. Det låter inte mycket, men att få det i munnen och ner i magen på en tjurig 5-åring är ett helt företag.

Nån som har bra tips på relativt billiga mutor?

6 har en åsikt:

Anonym sa...

Det finns att få kåvepenin i pulverform som man blandar med lite vatten, det ska smaka frukt eller nåt sånt.. Jag fick byta ut det flytande jag hade fått, till min fyraåring som det var omöjligt att få i medicinen, mot det och då gick det lite bättre.. Ibland blandade jag pulvret i lite päronjuice och då gick det lite lättare, men det är aldrig lätt när små barn är sjuka..

Jessica sa...

Finns det i pulverform? Det visste jag inte. Men hon har löst det nu. Kör en klassisk höger-vänster, och är skitnöjd över att hon fixar det. ;)

Järnladyn sa...

Hoppas hon snabbt kryar på sig av penicillinet!

Jessica sa...

Jodå, hon var bättre redan på lördan. ;)

Anonym sa...

Brukar göra som man gör med männen, en motsvarighet till det. Du vet när man vill få dem att göra något så säger man till en man -Du törs inte, visst är det så...Till ett barn -Är du så modig..Äh jag tror jag svimmar vad duktig du är...*ler*

Jessica sa...

Haha, lite omvänd psykologi går för det mesta hem. ;)