29 september 2007

Go matn

Nu ska jag för första gången i mitt liv prova på att laga till blåmusslor. Det är ju så vansinnigt gott! Håll tummarna nu så att det går vägen. Jag vill ju inte matförgifta hela min familj. :O

4 har en åsikt:

Anonym sa...

Det är gott! Åt det på franska rivieran, det var jättemums!
Gick det bra? Gillade familjen det?
Kramis.

Jessica sa...

Jodå, jag och maken (det var bara vi som åt, barnen totalvägrade ;)) klarade oss fint. Det blev tyvärr lite för salt bara. Men det är gott.

Vi firade vår 15-åriga förlovningsdag! Tänka sig vad tiden går...

;)

Järnladyn sa...

Jag har faktiskt lagat till Moules à la Marinière en gång (dvs musslor kokta i vitt vin, grädde och lök, precis som på rivièran). Det blev väldigt gott, men det luktade illa i köket.

Järnladyn sa...

Förresten: Grattis i efterskott till den 15-åriga förlovningsdagen - vilken bravur! =)