29 juli 2007

Hem till gården.

Så är man hemma igen efter tre veckor i husvagnen. Så här utvilad har jag inte känt mig på lääänge. För första gången, på jag vet inte hur många år, har jag haft en "riktig" semester. Som egenföretagare har man möjligheten att själv styra sin ledighet, oftast i alla fall, och det är ju bra på sitt sätt. Fast det förväntas ändå att man ska vara anträffbar. Men som anställd kan man lättare lämna jobbet på jobbet, så att säga. Det har jag utnyttjat varenda sekund under dessa veckor.

Som jag har latat mig! Sovit länge. Druckit gott vin till maten nästan varje kväll. Suttit i solstolen och sovit en stund. Umgåtts med vänner. Förlorat pengar på poker. (20 kr). Spexat för barnens kompisar, vilket var uppskattat av alla, utom mina egna barn. Ordnat barnkalas, badat, målat naglarna... Ja, som ni förstår kan listan göras lång.

Men det är ändå skönt att komma hem. Hem till några fler kvadratmeter än vad Kaben har att erbjuda. Hem till en egen toalett och dusch. Hem till mitt eget, stora, kök. Hem till mitt älskade hus.

Livet är allt bra gott.

5 har en åsikt:

P@rtyplupp sa...

Kikar in på din sida.....
Tack för tofflorna som Kelly fick!
...visst ä´re skönt att komma heeeem !!!!!
Ha´re bra!

Jessica sa...

Nämen hej!

Hmm, ja vassego för tofflorna. ;) Inte för att de är mycket att hänga i julgran.
Däremot har jag ett par byxor här som lillan råkade tappa just innan de for från campingen.

ha de. :)

P@rtyplupp sa...

vaaa??
Kellys ???'
Ja..det vore ju inget nytt!
Familjen me koll...hhmm..NOT!"

Järnladyn sa...

Välkommen tillbaka!
Härligt att du haft en riktig semester med chans till återhämtning.

Själv befinner jag mig återigen i storstaden. Jag, sonen, dottern och dotterns pojkvän har invaderat Charles lilla lägenhet.

Kram!

Jessica sa...

Mormor glömde dem sen de varit förbi på en snabbfika innan de checkade ut.

Annika: Storstan kan ju också ha sin charm. Fast för min del i måttliga mängder. Men att trängas är väl ingen konst nu sen ni varit på campingsemester. Charles har ju förhoppningsvis egen toalett! ;)