30 juli 2007

Curry NamNam

Just återkommen från en hastigt påkommen middag. Vi blev lite wild and crazy, jag och maken, och drog ner till stan för att käka. 16 mil ToR. Dyr mat om man ser till vad diesel kostar per liter! Men jättegott.

Vi åt för första gången på en Indisk/Pakistansk restaurang, och det smakade himmelskt. Alla dessa främmande kryddor som formligen exploderade i munnen. Lite smygvasst var det, men inte värre än att man kunde njuta av maten.

Ungarna är hos morfars, så vi passade på. Lite fult, men vi ska ju ner igen på lördag så då får de haka på. Ganska skönt att sitta i lugn och ro.

Trodde också att vi skulle kunna snika oss lite kaffe hos vänner i stan, men alla hade fräckheten att vara bortresta, så vi fick vackert köra hem. Men vad gör det, när man är mätt och belåten.

4 har en åsikt:

Ulf sa...

Jag gillar Norrlandsfolket när det säger att de bara ska ner till stan o sätter sig 8 mil enkel resa i bil. Jag gillar oxå starkt kryddad asiatiskt mat (undantag thailändsk som jag förätit mig på).

Jessica sa...

Förr i tiden, när vi var unga, brukade vi köra ner för att köpa en burgare. Sen vände vi hemåt igen. Sjukt om något, men vad gör man? ;)

Kan man verkligen föräta sig på det? Förmodligen, men man ska njuta så länge det smakar.

Ulf sa...

Ja den thailändska smaken vänder sig i munnen, halsen och magen på mig och har så gjort sen början av 2000 talet!
Det var ett par tjejer som körde från Öland till Karlskrona (typ 11 mil enkel resa) för att köpa glass på Glassiären. Ölänningar och Norrlänningar ni är lika :)

Jessica sa...

Vi är ett vindpinat och härdat folk.
;)