03 maj 2007

Magsjuka och biljakter

*Sluta läsa nu om du inte tål spya!*


Här sitter jag och lillan i den sena nattimmen med magsjuka. Med hinken inom räckhåll förfasar vi oss över vilda biljakter i "Poliskameran såg dig", medan vi alltjämt stinker kräk. Eller, hon kräks och jag stinker. För på något underligt vis kom det mesta på mig när magsjukan slog till med full kraft.

Jag längtar efter en dusch.

:(

3 har en åsikt:

Järnladyn sa...

Som sagt: har man bacillskräck får man aldrig magsjuka ;)

Lider med er...

Anonym sa...

Stackars liten. Minns hur det var. När prinsessorna var små. Nu är den äldsta snart 21 och jag får BARA höra om bakfyllan... (nejdå det är inte så farligt.. hon är så skötsam). Hoppas lillan kryar på sig snabbt så du kan lukta bättre.
Kram

Jessica sa...

Annika: Har man bacillskräck kan man sluta som Michael Jackson! :D
Tack för omtanken, den värmer! ;)

lilltanten: Än så länge behöver jag inte oroa mig för flickornas bakfylla, eller ens fylla, tack och lov.
Som tur är hinner lillan säga till i tid, det gäller bara att vakna snabbt nog. ;)