28 april 2007

Ska jag skruva hål i väggen?

Simple question...


Gardiner eller inte?

Min tanke är tunna, små i virkad spets, om det nu ska vara några över huvud taget.

Synpunkter och förslag emottages gärna.




8 har en åsikt:

Ulf sa...

en polsk spetsgardin skulle passa fint... :

Jessica sa...

Polsk?!

Driver du med mig, eller? ;D

Annars får du visa en. Eller DU kanske virkar? :D

Ulf sa...

Jag drev lika mycket som ett skenande tåg :)

Jessica sa...

Det var väl min första gissning. ;) Men va fasen, det kunde ju ha visat sig att din hobby var just att knyppla polska spetsgardiner till Karlskronasociteten.

;D

Anonym sa...

Om du har gamla lakan med brodyr, sy hissgardiner av dom dit. Jättesnyggt blir det :)

Jessica sa...

Ja, det skulle säkert bli snyggt. Tyvärr har jag inga såna lakan, och tyvärr kan jag inte sy. ;)

Men idén är god!

Järnladyn sa...

Det finns ju färdiga hissgardiner att köpa, vetja! Tunna vita, som släpper igenom ljuset.

Själv gillar jag inte gardiner alls, och tycker inte du behöver några. Men jag kan annars se framför mig att det kunde vara snyggt med tunna vita i enkel och stilren 1700-talsuppsättning, alltså med gardinkrokar uppe i hörnen som man draperar tyget genom. Om du vet vad jag menar...

Jessica sa...

Ja, jag tror jag vet hur du menar. Och jag är inte heller riktigt för gardiner, tycker att fönstren ska få dekorera när de är så fina. Mmm, jag har inte bestämt mig ännu. ;)