02 april 2007

Personliga dyrgripar.

Det finns saker i vårt hus som jag absolut skulle klara mig utan. Men jag har också några ting som jag definitivt skulle försöka rädda från en eventuell eldsvåda, bortsett från familj och fotoalbum såklart.

Här är 2 av dem.


En luggsliten, gammal häststatyett i gips. Jag har sedan barnsben beundrat denna staty hos min kära faster. När de flyttade från sitt gamla hus så kom hon ihåg att jag nångång sagt att jag ville ha den om hon skulle slänga den. Gissa hur glad jag blev när hon en dag kom med den. Priset vid en eventuell försäljning är förmodligen noll kronor, men den är inte till salu!




En ryggsäck som min farfar gjorde till mig när jag var sju år gammal. Den är handsydd i skinn och ett kärt minne. Denna säck skulle nog inbringa några tusen vid försäljning, eftersom den är handgjord och i jättefint skick. Men liksom häststatyn, är den ovärderlig för mig.



Vad har DU för föremål hemma som du vaktar och vårdar? Affektionsvärdet är det viktiga, men gissa ett eventuellt pris. Visa gärna en bild, och berätta lite om din dyrgrip.

3 har en åsikt:

Järnladyn sa...

Kul idé - den ska jag följa upp när jag hinner. :)

ANNA-LYS sa...

Fin ryggsäck!

Jessica sa...

Annika: Det ska bli spännande att se! ;)

anna-lys: Tack!