30 mars 2007

Tteam

I morgon ska vi på kurs, jag och tvillingarna. Tteam och centrerad ridning står på agendan. Flickorna ska ha med sina ponnyer, men själv får jag nog åka utan häst. Inte för att hästen är halt, utan för att jag är det. Igår så fick nämligen min fot agera underlag för den större ponnyn. Den ser ut därefter nu.

Lätt blålila med tillhörande svullnad.

Det är synd, jag var så sugen på att rida och arbeta min häst.


Idag har vi haft riktigt aprilväder. Blöta snöflingor stora som assietter har varvats med solsken, som följts av stormbyar. Så nu är det lagom isigt på vägarna när det fryser till på kvällen.

Läste jag inte nånstans att folk sitter på uteserveringar och äter? Det måste vara i nått annat land...

6 har en åsikt:

Anonym sa...

Jag hoppas att ni har en trevlig dag! Hälsa alla. Krama Nicke från oss! KL

Anonym sa...

Låter härligt, en dag med barnen och hästarna. Synd att du inte kan vara med. Tack för inlägget på min sida. Det värmer. Jag hoppas kunna inspirera mina medmänniskor.

Järnladyn sa...

Åh, din stackare! :(
Hoppas foten snart blir bättre och att dagen blir lyckad ändå.

Anonym sa...

Inte många tjejer har hästskor på sina fötter - känn dig unik!
:-)

Kikki sa...

Ajjj, vet mer än väl hur det känns :-(

Jessica sa...

KL: Vi blev inte så många på kursen. Bara 4 st. Men det gick jättebra för flickorna, de var så nöjda! Fast vi tog bara med Agassi.

Lilltanten: Det är väldans roligt att kunna dela ett intresse med flickorna. Mest för att det då är bara vi. Maken och lillan får hitta på andra saker då.

Annika: Dagen blev bra, och fossingen känns redan bättre. Fast jag var tvungen att visa den för mamma idag, och gnälla lite. ;)

Vildrenen: Jag hade helst varit utan! ;D

Kikki: Skor med stålhätta skall icke föraktas! Speciellt i närheten av en korpulent ponny med navigationsproblem. ;D