29 januari 2007

Awkward moments Plats 4

4


När jag var liten så var det en helg varje år då det var festivalstämning i samhället. Den här dagen till ära så hade jag fått en rejäl slant att åka karusell för.

På den tiden så var det stora tivolin som kom till lilla staden. Slänggungor, Te-koppar, Nån sorts centrifugliknande attraktion, och så den största - Pariserhjulet.

Jag åkte ganska mycket karusell, fast min mamma varnade mig. Jag hade, och har, så lätt för att bli åksjuk. Sista slanten hade jag sparat till Pariserhjulet. Oohh, så spännande det skulle bli. Det var så högt att man hisnade. Min storkusin skulle följa med mig upp.

Två varv klarade jag.
Tredje gången vi var högst upp så kunde jag inte hålla mig längre. Allt som jag under dagen hade stoppat i mig; korv, sockervadd, polkagrisar och mer sockervadd, kom upp.

Min storkusin försökte förgäves fånga det i händerna så att ingen annan, som var under oss, skulle drabbas. Inte gick det inte.

Jag tror jag prickade halva pariserhjulet.


:(

Sen åkte vi hem...

;)

.

2 har en åsikt:

Järnladyn sa...

Urk! Och du vågade visa dig i samhället efter det? ;)

Jessica sa...

Jag var ju bara sju år. Va inte så hård! ;D