04 september 2007

Obildbar?

Idag hade vi föräldramöte för klass 5A. Information om diverse saker, typ att ha med sig ombyte efter gympan. (Jaa? Det är tydligen inte självklart.) Hur stor klasskassan var för tillfället. (När det blev aktuellt för val av representant till skolrådet, var jag vansinnigt upptagen av att studera sprickbildningarna i taket.) Tidsbokning för utvecklingssamtal. Inneskor. Mm, mm.

Gäsp...

Sen blev det tal om läxa. Matteläxa.

Det slutade med att fröken hade lektion för några av oss, i delämnet snabbdivision. Jag fattade ingenting och fingrade tacksamt på min fick-miniräknare.

BTW!
X, Y och Z är bokstäver! Det är vad jag minns från min skolgång. Eller vill minnas i alla fall.


Hoppas, hoppas hoppas att de släktar sin far när det kommer till skolarbete...

5 har en åsikt:

Anonym sa...

Ja annars har dom kurser för vi föräldrar ...så man kan hjälpa barnen :) Fast tur e väl att barnen släktar på far sin här me :)
Ha en bra dag!/Carina

Anonym sa...

Du får hjälpa till med det som du är bra på och han får ta det som han kan. Det bästa av två världar..

Snart är det fredag igen.. härligt.
Kram

Järnladyn sa...

Förhoppningsvis har barnen ärvt allt annat efter dig =)

Här hemma bad dottern mig om hjälp med kemipluggandet igår kväll. Hur många elektroner det fanns i det yttersta protonskalet hos ett visst grundämne, typ. Snacka om levande frågeteckan... :D

Järnladyn sa...

Hallå! Sitter du fortfarande och räknar? ;)

Jessica sa...

Hej Carina. Haha, ja det skulle nog vara på sin plats med en kurs! ;)

Lilltanten hej! Ja, visst är det så. Fast nu har vi bekymmer med Veckans kluring. Vi vet svaret, men problemet är att förklara så att de förstår, och därmed lär sig uträkningen... Pedagogik på högsta nivå. ;)

Hej Annika! Så gullig du är! ;)
Ja, du har det då inte lättare! Tack och lov är vi inte där än. Bland protoner och joner. Fast det måste väl vara bra för barnen att se att päronen inte är helt fläckfria? De ska ju ha någon att skämmas över de små liven! ;D

Och nej, jag har slutat räkna. Uppdatering kommer...;)