21 augusti 2007

Med tanke på lilltantens kommentar.

Det kan hända att jag ibland kan få till ett och annat roligt. Men mitt största problem är nog att jag är bättre på pinsamma tystnader.
Jag tror grejen är den att mina skämt är way to långsökta många gånger. Det finns inte en chans att nån annan än jag fattar det roliga. Andra gånger så pratar jag bara innan jag tänker. Vilket ställer till en del.

Idag fick jag tack och lov igång hjärnverksamheten innan jag öppnade truten.
Jag hade bilen och mamma/pappa-husvagnen på bilprovningen, och var osäker på vilken tid de stängde för dagen.

Eftersom en av mina arbetskamrater är sambo med den ENE av de två, som jobbar där, tänkte jag att hon vet när de stänger.

Så vad var det då på vippen att jag sa? Jo,
-"Du som ligger med halva bilprovningen borde ju veta deras öppettider..."

DET hade kunnat bli en pinsam tystnad!

Tack och lov sa jag...
-"När stänger bilprovningen"?

Pinsam tystnad blev det däremot när min handläggare på försäkringskassan undrade om jag hade möjlighet att få tag på min chef för att meddela honom något om blabla.
-"Ja, det är inga problem. Jag ligger med honom då och då..."

Inte fan visste väl hon att min chef är min lagvigde man.

Ridå!

8 har en åsikt:

Anonym sa...

Du verkar vara en härlig person, som kan komma på sådana roliga repliker!!!

Jessica sa...

Din lilla smickrare där! Nu rodnar jag!

;)

Anonym sa...

haha! Hon fick sig nog en fundrare.

Vi var hemma hos svärmor (svärmor kan vara lite pryd till motsats från mig, som är lite ekivok), det var i början av vårt förhållande, för sådär 10 år sedan och vi skulle avsluta kvällen och tacka för oss. Då börjar svärmor med sambo prata om att de snart skulle ut på älgjakt och bla bla... Så när vi till slut ska säga hej då, säger jag lycka till med älskogen.... :/ Det blev helt tyst och de visste inte vad de skulle svara. Maken såg lite röd ut om kinderna. Jag menade faktiskt älgjakten.. .men tungan slant... DET var ett pinsamt ögonblick... haha men det bjuder jag på.

Izora sa...

haha jag gillar sådana där spontana kommentarer ursköna. Men det klart att det kan bli pinsamt ibland. Men det får man bjuda på. :)

Anonym sa...

Haha... Vilken skön frispråkig filur du verkar vara.

Detta får mig att minnas kategorin föräldramöten man vill glömma.

Jessica sa...

lilltanten: Haha, ja, orden ligger ju nära varandra. ;)

Izora: Pinsamt är förnamnet. Men oftast så skäms de andra mer än jag. Jag tro int ja ha hove om å skämmes. ;)

Grefven: ;D men det ligger mig i fatet ibland så att säga. Men varför skulle du påminna mig om föräldramöten?!
Egentligen skulle jag ha berättat om min yngste brors julfest, men jag tror inte jag kan, av hänsyn till min käre far. ;)

Kanske nångång långt in i framtiden.
Hahaha, ja jävlars!

Gardaludde sa...

Ha ha, känner jag igen mig eller. Jag har också svårt att inte vara ironisk. Nu senast när jag var hos doktorn och han skulle känna på magen för att kolla läget på bebben så sa han:
- Nu kan du lägga dig på britsen så ska jag känna på dig lite!
Jag svarade:
- Ja, det gör jag så gärna. Jag älskar verkligen att ligga på rygg.
På vilket han svarade i sin tur:
- Gör du, jaha!

Han såg lite svettig ut. Ha ha. Han förstod inte ironi, inte alls.

Ulf sa...

yes yes! pms-kvinnor på försäkringskassan behöver tryckas ner :)