31 augusti 2007

8 fakta om Dixiechic

Baxter har gett mig en utmaning, att lista 8 fakta/vanor och sen skicka vidare utmaningen till 8 st andra bloggerister.

Några fakta ska jag väl kunna klämma fram, för er som är nyfikna.

1. Jag lider av en aldrig outsinlig prestationsångest. Allt jag gör, gör jag aldrig tillräckligt bra. Allt som jag nångång provat göra, ska jag kunna in i minsta detalj nästa gång det ska utföras. Allt jag gör för första gången, anser jag mig tvungen att kunna. På förhand. Det här är jag också väldigt medveten om, men likförbannat kan jag inte släppa kraven! Vilken mutter är det som jag ska dra åt?

2. Tack vare punkt ett, så kan jag säga att jag är väl allmänutbildad. Jag kan ganska mycket om väldigt mycket. Så det är ju både på gott och ont.

3. Jag är lapp och jag har mina renar. Ett naturbarn ut i fingerspetsarna och oerhört stolt över mitt ursprung.

4. Jag och min man har, tillsammans med mina föräldrar, byggt upp och driver i sin branch Sveriges största företag.

5. Jag är en praktiker.
Ge mig en verktygslåda så lagar jag. Ge mig en ritning, så ska jag tala om hur det fungerar. Men sätt inte en bokföringspärm i mina händer, för då vet jag inte i vilken ände jag ska börja. Jag är dessutom lågutbildad (2-årigt gymnasium), men har nästan aldrig varit arbetslös.

6. Jag älskar sport. I OS- och VM-tider sitter jag gärna parkerad framför tv:n. Jag har spelat volleyboll i division 1 och fotboll i division 2. Jag har haft sammanlagt 10 hästar, varav jag har tre st. nu. En brunare än den andra.

7. Jag kan sällan avsluta något jag börjat på. Det hinner bli för tråkigt. Jag är ju vädur!


Skickar vidare utmaningen till Bea, Kusin M, Lilltanten, Canis.

Eftersom andra redan blivit utmanade på annan väg, och Canis förmodligen inte vill ;), så har jag nog bara tre kvar att hoppas på.

6 har en åsikt:

Ulf sa...

Jag gillar att du känner mig så pass! :)
NEJ jag gillar inte utmaningar! :)

Anonym sa...

Hahaha, jag förstod det. Jag har ju lurat dig till en utmaning en gång. Hur bra blev det? ;D

Anonym sa...

Hej Dixie,
jag antar utmaningen!

Kul att lära känna dig lite mer!
Jasså du har också spelat fotboll?!

Kram!

Jessica sa...

Jäpp! Vänster yttermittfält med en förkärlek till glidtacklingar. ;)

Anonym sa...

Kunde jag tänka mig! Jag spelade vänsterytter i Gais på 70-talet. Glidtackling var mitt mellannamn. hehe.

Fick en gång gult kort EFTER en match. Jodå.. gick fram till (den urkassa) domaren och tackade för matchen. "Det var en bra match", sa jag. "Tycker du?", svarade fyllot... "Ja! Du skulle ha sett den", svarade jag och fick gult kort. Men det var det värt! :)

Jessica sa...

Hahahahaaaa, det var bland det bättre jag hört på länge! Hahahaa, vilken skön kommentar. ;D