16 juni 2007

Hästjakt


Idag åkte jag och lillan hem till mina föräldrar för att sätta upp stängsel runt hästarnas sommarbete. Det fortlöpte rätt bra så vi var klara ganska snabbt. När vi kom hem så tyckte vi att det fattades en knubbig liten ponny i hagen, och hur vi än sökte så stod han inte att finna.

Det var konstigt, för de gånger han smiter, så brukar han hålla sig hemma på gården. Flickorna tog cyklarna runt sommarstugesvängen, och jag körde upp till grannarna som har stuteri, för att höra om han synts till där. Men han var bara borta.

Tills maken hittade honom. Med näsan djupt nedborrad i fodertunnan. Gud vet hur många kilo han fått i sig! Magen står ut som en spärrballong och han är ganska dåsig. Tack och lov så visar han ännu inga tecken på kolik, peppar peppar. Flickorna vallar honom nu med jämna mellanrum, och puls och matsmältning är okej. Men det blir nog några timmars vak inatt, för att ha koll på jäsmagen.

Gammelhästen har vissa privilegier som de andra inte har, men nu har han gått för långt! Bara han inte blir dålig vår lille guldklimp...

(K.L - Jag ringer dig under/efter kursen imorgon, för lite update!)

4 har en åsikt:

Fian sa...

Hoppas det går bra med den lille knodden. våra shettisar har också gjort sådär.

Anonym sa...

Hejsan!
Jag hoppas Nicke har en stål mage och att natten varit bra!Vi hörs.
K.L

Jessica sa...

Fian: Känns bra att man inte är ensam.

K.L: Stålmage verkar han ha. Allt har gått bra, han är lite piggare än vanligt bara! Konstigt nog?! ;) Imorrn åker de på bete.

Fian sa...

De där små ponnysarna kan nog smälta nästan vad som helst..