04 maj 2007

Dunk dig, du är ute!

Ämnet har varit uppe tidigare.

Är man inte hipp och rör sig i rätt kretsar får man inte skriva i vilka bloggar som helst. Har man inte outfits, slackers och sniikers ska man hålla sig undan. (Fast jag kanske förstått fel, det ska vara sliickers - rövsliickers!) Och våga inte kritisera! I DARE YOU! Då blir du raderad.


Jag höll inte med skribenten, så 'Poff! Bort med dig!'

But Hey, jag är bara en slabbigt klädd norrländska med noll kändisar i min bekantskapskrets, och noll önskan om att vara förmer än andra, så det kanske inte är så konstigt att jag blev kapad av stora suddet.

Fast förlusten känns inte så stor direkt ;) Det säger mer om blogginnehavarna än om mig.

Däremot har jag insett att bloggar med djup, passion, humor och värme ger mig energi och självinsikt. Det är tillräckligt för mig.

För det är väl bättre att misslyckas i orginalitet, än att lyckas som imitation...

EDIT: 17:26 Nu är kommentaren på plats...

11 har en åsikt:

Ulf sa...

Jag tycker du är bra som du är trots att du är en slabbig same med noll kändisar i din omgivning... :)

Jessica sa...

Tack!

Du är så trösterik! *S*

Anonym sa...

Vem pratar du om? Jag gillar dig som du är!

Jessica sa...

Visst vet jag det ;). Det som retar mig är att man verkar måsta vara på ett visst sätt för att få skriva och tycka hos en del.

Skitsak, jag vet. Men jag blev tvärsyrak. Vädur som jag är! ;)

Järnladyn sa...

Ännu en vädur som vet precis vad du pratar om! ;)

Kang sa...

Gillar din slutkläm. Ha ha! Jag har haft Nyamko Sabuni hemma hos mig på fest. Men det var 100 år sen och jag var döpackad och spydda som en gris på toan sen. Mer kändis än så blir jag inte. Men jag kommenterar gärna andras bloggar ändå.

Värme från Kang - numera mer nykter

Jessica sa...

Annika: Oh, yes! I know. ;) Vilken tur att det går över ganska fort. Man är som en chinapuff-det fräser i stubinen i 2 sekunder, Sen blir det en smäll, och efter det är det tyst igen. ;)


kang: Nä, *s* kom Nyamko Sabuni tillbaka? (Vem nu det är.) ;)

Närmast jag har varit en kändis, var väl -99 när vi stod ganska långt fram på en konsert med Bananer i pyjamas. Ja, de var ju två stycken.

;D

Anonym sa...

Hi hi, jag sprang bredvid Thomas Ravelli på löpbandet för ett litet tag sedan, har skrivit om det i min blogg idag.
Kram och ha en skön lördag!

Jessica sa...

Jag har läst din djupgående beskrivning av mötet med Ravelli nu. ;D Du är ju störtskön! *s*

Skrattar ännu. ;)

Anonym sa...

Hej Dixiechic!
Gillar din uppriktighet här på bloggen! Har liknande erfarenhet. Först blev min åsikt ordentligt uthängd på bloggen, sedan diskuterades innehållet - rejält förvanskat dessutom - på ett annat ställe.

Summa kardemumma: I den här världen ska man visst hålla med eller vara tyst.

Jessica sa...

Ja, visst är det tråkigt att en del bloggare är så egocentrerade, och rent av oförskämda.

Deras förlust.