11 april 2007

Spröd.

Efter en dag i hetluften på jobbet, så är jag trött, så trött. Man tål så lite nu för tiden...

Ändå känns det inte som om jag gjort nånting alls. Mitt 'nya' jobb är så totalt olikt mitt gamla, där tempot var högt, arbetsmomenten tunga och ljudnivån relativt hög. Nu känns det som om jag mest glassar. Skillnaden är väl att hjärnan får jobba desto mera. (Vilket kan behövas!)

Tvillingarna är hos morfar och mormor ikväll, så här är ganska tyst.

Nu ska nog dixie göra en tidig kväll.

Godnatt kära vänner, godnatt!

3 har en åsikt:

Anonym sa...

Låter som om det nya jobbet är mer humant. Hoppas du trivs. Det tar nog ett tag innan det nya arbetstempot accepteras av kroppen. Omställningen gör dig nog trött. *kram

Järnladyn sa...

Jag vet precis vad du menar med att man blir trött av att använda hjärnan. Just nu är jag sugen på att ta ett mer rutinbetonat jobb, så att jag har kreativitet över om kvällar och helger.

Hoppas du fick en skön nattsömn, så att du har nya krafter idag!

Järnladyn sa...

Hänger du med länktåget? Kolla min blogg för mer info.