16 april 2007

Elefanter på led

Eftersom länktåget verkade ha andra intentioner än att länka till bra bloggar, så tänkte jag göra en egen länklinje. (Stulen idé från Spectatia). Eller egentligen är det mera elefanter på led.

Elefanter, för att de är måna om att flocken trivs ihop, utan motprestationer.
På led, för att många av de bloggar jag rekomenderar har ett öde, ett liv och en personlighet jag vill följa.

Ni får gärna kopiera till er sida, och ni får gärna meddela mig om ni lägger till fler intressanta bloggar som ni tycker är bra.


Imanja poetiskt språk om livet med egna funderingar, som vi alla från vårt djup ställer oss. Bilder som bonus.

En järnladys dagbok, för att här blandas vardag och viktiga frågor, det finns en glimt i ögat och ofta många bilder. Jag gillar Annika och kollar bloggen varje dag, ibland flera ggr om dagen.

Canis Lupus har med sin blogg lurat mig att tro att det finns liv utanför kommungränsen. Kort, rak, enkel, fast samtidigt snirklig, klurig och kul. Och med fantastiskt fina bilder.


Lilltanten´s blogg, med glädje och sorg. Glädjen för att något gott kan komma ur något fasligt. Sorgen för att någon ska behöva uppleva det hon har gjort. Det ger perspektiv till ens egna 'bekymmer' att läsa hennes välskrivna texter.


Hela mig : För att 'hon är en överlevare av sexuella övergrepp, adopterad, änka och med små barn. Livet är en dans. Breakdance. Man bryter ihop med jämna mellanrum...' Mycket välskriven blogg. Jag blir berörd och imponerad.


Lokesson : Hans finurliga texter, tankar och funderingar gör mig nyfiken på att hälsa på hans blogg, varje dag.

Henry Skriver med själ, hjärta och tanke. Ser livet i ett helhetspespektiv. Vågar öppna okända dörrar och sänder ut det ljus som bor inom hans huskropp till de som vågar ta emot. Hans generositet är som en öppnen varm famn och den som hittar dit kan få vila

0 har en åsikt: