03 mars 2007

Intriger!

Tänk så mycket spännande det kan hända när man är ute på bio. Förlåt M, men jag måste få berätta. Det är ju så komiskt!

För ett par månader sen så sprang jag ihop med en av mina kusiner inne på matvaruaffären. Han var i full färd med att få tag på någon som ville följa med honom på bio. Eftersom det var en film som jag också planerat att se, så sa jag att han kunde ringa mig ifall han inte skulle få tag på nån annan.

Hursomhelst så kom han hem till oss efter ett tag och sa att han nog fick nöja sig med mig, alla andra var upptagna.

Vi åkte in, tillsammans, och hittade bra platser där vi slog oss ner. Min kusin och jag har en åldersskillnad på en cirka 6-8 år, och har vuxit upp tilsammans. Vi står varandra nära och pratar om allt och ingenting. Viskar, skrattar och har riktigt kul ihop.
Några minuter innan filmen skulle börja hade det kommit mycket folk, men ingen hade satt sig bredvid oss, utan i en ring runt. Besynnerligt, tänkte jag, och viskade till M att 'nu tror folk att vi dejtar! Men tur att alla vet att vi är kusiner.'

Aaarhg, väste han tillbaka. Det går ju inte! Jag ska ju försöka få till något med X!
Kan tilläggas att han är skild sen ett år tillbaka och har just börjat komma tillbaka efter skilsmässan.

Några veckor senare kommer han förbi hemma hos oss igen och hinner knappt innanför dörren när han säger 'Jaahaa, nu är vi visst ihop, och din man vet ingenting! Jag är en snusker som scorar kusinen, och du har en kris!'
Jag började skratta, men han ser butter ut. 'Hur ska jag kunna få mig en tjej nu?' Stackarn, allt för att jag ville gå på bio.

Det är nog inga problem tror jag. De som är singel och inte limmar på honom nu när han är ledig får skylla sig själva.


För det mesta är det trevligt att bo i ett litet samhälle, men ibland kan det bli en aning jobbigt. Undrar vem man är tillsammans med nästa år? Enligt de som vet.

3 har en åsikt:

Järnladyn sa...

Här nere håller folk också reda på allt om alla, småstadsskvaller. Men folk förstår åtminstone att man kan ha vänner av motsatt kön... Tur för mig, vilket rykte jag skulle ha annars... ;)

Jessica sa...

Det är otroligt hur mycket alla 'vet' om alla. ;)

Anonym sa...

Det här stället i ett nötskal, man blir inte ens förvånad...

/ A