08 januari 2007

Plättlätt!

Igårafton så körde vi till mina föräldrar för att kunna se fotboll på viasat. 4 mil enkel väg för att inga av våra kompisar här har det paketet. Nåja, vi bjöd in oss själva på middag också. ;-)

Jag har länge tänkt boka in flickorna till min kompis Frisörskan, för deras hår ser ut att ha gått rakt igenom en flistugg vid det här laget. Men som den handlingens kvinna jag är, så kom det bara hoppandes som en jättegroda ur min mun: "Mamma ska klippa er! Skitenkelt!"

Sist jag satte saxen i deras hår var de sura på mig i 3 dagar, men det verkade de ha glömt.

Utrustningen jag hade till mitt förfogande var dessa: En hårborste, en Fiskars-sax och en pall.

Hårtussarna virvlade runt och jag kände mig som Edward Scissorhand, tills jag klippte ett jättehål i ena flickans tröja, och ett hål i min hand.

Snälla Frisörska GB! Får vi komma till dig och rädda det som finns kvar? Säg att du inte är fullbokad. Save mee!

.

0 har en åsikt: