04 januari 2007

Nytt år - Nya tag.

Dags att byta almanacka igen då, och lägga den gamla till samlingen. Jo, det är faktiskt så att jag sparar våra gamla, de blir lite som dagböcker. Att gå tillbaka och titta på vad man hade för agenda för 5-10 år sen kan vara både skrämmande och rolig läsning.

2006 slutade en aning turbulent för egen del. Stress och för stor vilja gjorde att mitt hjärta sa ifrån rätt ordentligt på juldagskvällen, så Drottningen av Party lämnade kalaset i ambulans. Fast å andra sidan måste ju alla få veta när man lämnar festen. ;-) Men jag håller med, lite föör dramatiskt blev det.

Nyåret spenderades med familjen i husvagnen. Alldeles själva var vi och det var så skönt! Under dagen åkte vi slalom i backen, och sen på kvällen så lagade vi till en trerätters på gasolköket.
Lite Yatzy hann vi spela innan kvällens show startade. Som vanligt var det lillan som stod för underhållningen. Nyåret till ära så drog hon en klockren imitation av Borat/Ali G in da USA sjungandes "We wish you a merry christmas", på ett språk som inte är identifierat ännu.

Den ungen går det inte att få tyst på när hon väl sätter igång. Däremot däckade hon halv tolv, så tyvärr missade hon tolvslaget.

När vardagen gjorde sitt återtåg in i våra liv så gick vi ner på samhället och införskaffade en ny lampa och annat kitsch till husvagnen. Hittade en jättefin, bordellinspirerad tyglampa med tofsar och rödgrönt mönstrat sammetstyg. Oh Yeah! Porrigt och hot! ;-)
Udden togs dock bort när barnen placerade ut sina skulpturer gjorda av plastmuggar och maskeringstejp. Fast å andra sidan fick jag en visselpips-hållare. Intressant skapelse.

Kan det nya året börja bättre?

;-)

3 har en åsikt:

Anonym sa...

Det låter inte bra att du blev så dålig, men nu får du ta det lite lugnare detta år! Kan tänka mig hur mysigt ni har det i eran "lilla" husvagn. Må gott!
K.L

Jessica sa...

Ja, mamma! ;-)

Men ni kan väl släpa er till oss nån gång när vi är där, så kan du prova åka snowboard! Jag har testat. Aldrig mer!

Annars kan vi sitta i backen och dricka kaffe och varm choklad med limpmackor. Vi kommer att försöka vara där rätt ofta.

Kram!

Anonym sa...

Jag tror jag föredrar det sista.Jag vill ju gärna leva hela -07.Du må tänka på att jag är gammal!Vi var faktiskt där förra veckan och hälsade på Epok med familj.Men vi får se framöver när solen värmer,då dyker vi gärna upp.
Sköt om dig!