19 september 2006

Tally-hoo!


I helgen så tog vi hästarna till ridhuset för att träna till 25-års jubileet. Flickorna ska demonstrera lite Tteam-övningar, närmare bestämt hur man kan rida och hoppa endast med en halsring. Tränset har de på, men bara i nödfall.



Den lille tjocke blir nämligen väldigt het på gröten när det vankas hoppning. Trots 16 år på nacken så är det inget annat än järnet som gäller.



Första gången vi tränade så hade de ledare, eftersom de inte provat tidigare, men i söndags så red de själva. Hindret var inte högt, men det tjöts av förtjusning varje gång de klarat det.

De frågade om inte jag skulle vara med...men jag vet inte om nån är intresserad av att se en lätt överviktig mamma skena runt på sin okontrollerbara fåle i blandning av bock- och krumbuktsprång. Det får bli en annan gång.
Det är ju tänkt att uppvisningen ska locka människor till ridning - inte skrämma iväg dem!



4 har en åsikt:

Anonym sa...

Härligt! Men du: skratt lockar ju också folk... ;))

Anonym sa...

Jo, förvisso, men jag vill leva ett tag till ;)

Anonym sa...

Åh vad roligt med hästar, red massor förut men nu har det blivit knapert. Så dyrt! Kanske ska ta upp det där igen, såg förbannat härligt ut med hoppning!

Jessica sa...

Mmm, har sett att det kostar rätt mycket i de stora städerna. men jag hoppas att du kommer igång igen när det passar sig.

Man inser att man är ganska lyckligt lottad som kan ha hästarna hemma på gården. Sen har vi endast 3 km till ridhuset, men det är lite bökigt att komma dit då jag inte har nån egen transport. Bearbetar dock min käre, tålmodige make hårt :). Törs inte ta ut ungar och hästar på stora vägen. Även om de är trafiksäkra så är det så lätt att nått blir fel.