20 september 2006

Storebror ser dig...

Läser ju dagligen en del bloggar på passagen, och kommenterar då och då. En sak som fashinerar mig är att jag i ca 95 % av fallen får en väldigt, VÄLDIGT, lätt mattefråga när jag ska posta kommentaren.

Oftast så är det ett jämnt 10-tal + ental. Eller två ental.

Har de kollat upp mina mattebetyg de som är ansvariga? Och tänkt att "vi vill ju att hon den stackaren också ska kunna kommentera, så vi måste göra enkla quiz till henne..."

Ibland försöker de dock sätta mig på prov... men vad de inte vet är att jag har köpt en miniräknare! Haha!

Undrar när de börjar lägga upp bråktal? Eller låånga matematiska formler, där man ska förklara hur metan från kossor bidrar till den globala uppvärmingen.

1 har en åsikt:

Anonym sa...

Tur du flyttade din blogg - på det förra stället fick man ju knepiga matematiska frågor varje gång! ;)