12 augusti 2007

Out of my leage.

Jag har under en längre tid följt en viss fru, vars man spelar fotboll. Många gånger har hennes inlägg lästs med förtjusning, då hon är riktigt duktig på att formulera sig, och kan vända en vardaglig händelse till ett dråpligt event. Visst förstår jag att hon ibland kryddar sina texter för att få till den rätta touchen, men görs det snyggt är det kul. Om det sen är sant är inte relevant.

Däremot har jag på sistone börjat undra om det är det nyvunna kändisskapet, eller rädslan att få en repa på en plastig och trist image, som gör att hennes svar på oliktänkande läsares åsikter, är så föraktfulla?

Visst är en del kommentarer hon får rent ut sagt dumma. Men varför måste hon då sänka sig till deras nivå, som tex "Ärkedum, det är ju du Åke. Eller hur menade du?" istället för att bara strunta i att svara?
En del kommentarer är sakliga. Men är de av en annan åsikt, så får tyckaren exempelvis veta att "Svar: Jag tror säkert att du fattar en hel del om biologi, men dina föräldrar gjorde det inte. Det är aldrig en bra idé att syskon skaffar barn tillsammans.".

Ivrigt påhejad av andra wannabee's håller det på att bli mer och mer renodlad vuxenmobbing.
Skittrist med den attityden, tycker jag, och stryker henne ur mitt register.

Och då får man vara hur känd man vill, för ägnar man sig åt det, så är man inget annat än en sopa.

9 har en åsikt:

Anonym sa...

Håller fullständigt med föregående talare, dvs dig! Bra rutet!

Du har skinn på näsan, Dixie, det gillar jag! Synd att vi bor så långt ifrån, jag tror att vi kunde haft kul på promenader (eller till ett glas vin) ;)...

Kram!

Jessica sa...

Eller med en pava på promenad? ;)

hehehe.

kram tebaka

Anonym sa...

Ja, det är riktigt trist med tråkiga kommentarer. Jag ger själv aldrig sådana, men däremot har jag själv fått sådana. Sådana raderas direkt!

Jessica sa...

Jag tror inte att jag har fått någon direkt otrevlig kommentar. Kritisk, javisst, men det är liksom en annan sak om det är konstruktivt.

Och jag HOPPAS att jag inte varit alltför otrevlig mot någon. Jag kanske måste gå tillbaka och kolla för säkerhets skull. ;)

Järnladyn sa...

Helt rätt! Någon som hånar och är elak platsar inte i världens bästa Dixies blogg! :)

Jessica sa...

Nä, det är bara jag som får göra det! :O

;)

Anonym sa...

Heja på Dixiechic! Jag brukar här bara ignorera dumheter som sådant...men vill göra som du ibland Har oxå en del favoriter som allt som ofta, då ibland börjar skriva oangenämt..oförskämt ..

Anne sa...

Förstår din reaktion!

Kanske är det tur, men jag har varit helt förskonad från ovänliga kommentarer.

Jessica sa...

Jag har aldrig heller fått något sånt svar på nån av mina kommentarer, tack och lov. (För jag är lite... skriver först och tänker sen... ;))