01 juli 2007

Pite Summer Games

Fredagförmiddag åkte vi iväg till Piteå för årets Summer Games. Maken hämtade mig på jobbet, och nog verkade han ha haft en stressig morgon. Grejer skulle packas, lillan skulle duschas och kläs. Men vem klädde honom?



Matcherna gick väl sisådär. 1 vinst, 3 förluster och en oavgjord. Målskillnaden -2 så det var väl inte värst. Men det bästa var nog att en av flickorna vann en 2 kilos Marabou chokladask. Hon räknade ut att hon skulle ha lördagsgodis ända tills oktober om hon tog en kaka varje lördag. Lyckan var gjord. Nu ska bara mamsen snåla till sig en...





























Bättre gick det för det Mexicanska laget Chivas i p93. På 4 matcher hade de en målskillnad på +60! Med 0 insläppta mål. Jeesus. Den här matchen smiskade de Brasilien med ca 10-0.
Är jag wild and crazy om jag gissar att de även vann finalen?

Eftersom flickorna bett mig ta kort när de spelade så var jag ju tvungen att stoppa de blivande landslagsspelarna för ett foto efter matchen. Något de gärna ställde upp på. Försökte få lillan att ställa sig bredvid, men hon blåvägrade. Fastän de ropade uppmuntrande hennes namn för att få henne att gå dit.

Lägg deras ansikten på minnet. Förmodligen tar någon av dem klivet upp i det Mexikanska A-laget om några år.

0 har en åsikt: