20 juni 2007

Midsommar och lättja

Är jag bara föör pinsam om jag hämtar de äldre jäntorna från kalaset hos kompisen iförd endast T-shirt pch pyjamasbyxor? Tur samhället är litet. De flesta vet hur jag är.

Vädret under midsommar ser ju ut att vara rätt hyggligt i alla fall. Inte lika illa som hos Järnladyn o company. Fast det vete sjutton ifall jag inte skulle ta lite regn om jag bara slapp de *svordom* myggen. Vi får kanske tappa tanken i husvagnen full med beckolja istället för vatten, så att vi har så vi klarar oss.

Jepp, nu ska husvagnen ut igen. Sommarcamping nu. Då både jag och maken är för lata och bekväma för att kuska runt på vägarna, så ställer vi helt sonika upp den på vår favvocamping. Fast ärligt talat handlar det inte bara om lättja. Jag tror inte vårt äktenskap skulle tåla en Sverigeturne. Vi kommer inte riktigt sams i en bil med tillhörande Kabe Royal under så lång tid åt gången så att säga. Inte värt att chansa. Ölpumpen, utemöblerna och förtältet ska med. Kanske lite kläder och hygienartiklar också. Men ölpumpen ska invigas i helgen, så den får jag inte glömma att packa in. Viktigt!

Sen så ska jag försöka att glömma att det vänder nu i helgen. Att det börjar gå mot mörkare tider och vinter...

Andra bloggar om: , , ,

8 har en åsikt:

Anonym sa...

Vinter ja.. Har snön tinat hos er än? ;)

Jessica sa...

Ja, men inte är det länge sen. ;)

Ulf sa...

Ha en trevlig midsommar! Hälsa myggen att de har det bra där uppe :)

Jessica sa...

Tack detsamma!
Och jag ska framföra att du saknar dem. Myggorna.
;)

Anonym sa...

Trevlig midsommar!
Kommer ni hem nåt eller blir ni boende på campingen nu?
Har ju en bok jag skulle ha lämnat igen...

Kram A

Anonym sa...

Ha en riktigt trevlig midsommar! Funderar om man kan få skicka med myggen och knorten så vi får lite frid över helgen! Det går åt mycket myggmedel både på oss och kusarna. Hoppas flytten till sommar betet gick bra.
KL

Jessica sa...

Hej A! Och tack det samma! Nej, nog kommer vi hem. Jag har ju ett jobb att sköta numera, iaf. fram till industrisemestern. Sen bär det nog av igen. Än hit än dit. ;)

Kram på dig med!

Jessica sa...

Hej KL! Och detsamma till dig!

Jodå flytten gick jättebra. Det blev en himla massa springande när de väl kom fram. ;)Och killen med stålmagen verkar ju överleva vad som helst! ;) Han mår bra trots allt.

För övrigt kan ni föda upp er egen knort. Jag vet inte om vi har tillräckligt med blod till våra!
;D

kram på dig!