04 juni 2007

Jordgubbar

Ta en titt i mitt jordgubbsland. Jag har ringat in plantorna...

Inte är det konstigt att vi alltid får köpa jordgubbar på konsum.

Är DDT lagligt nu?




Andra bloggar om: , ,

10 har en åsikt:

Järnladyn sa...

Det är bara att kasta dig ner på knä. Det kallas att rensa ogräs. ;)

Ulf sa...

Just det! Manuell bearbetning är miljövänligt!
Annars funkar väl fjällripor bra som ogräsplockare?

Anonym sa...

Ha ha du är för kul!

Jessica sa...

Annika: Jag är L A T. Och vet du hur varmt det är här nu? Jag skulle förgås under solen.

Canis: Hahaha. Härligt! Måste undersökas.

Lilltanten: Jag hade inte kul igår, när jag slet mitt hår vid jordgubbsliken. ;)

Ulf sa...

vad är jodgubbar? är det synonym på salta gubbar? odlar du godis? :)

Jessica sa...

Hehehe, ja, jodgubbarna frodas bredvid hallonbåtarna och salta katten. ;)

Anonym sa...

Om du visar Nicke vägen är problemet löst. Dom är inte så dyra att köpa!
KL

Jessica sa...

KL: ;D Men jag tvivlar på att han väljer några sketna ogrässtrån när han har en hel stäpp med nyodling bredvid.

;D

Kang sa...

Jordgubbar kräver sjukt med vatten. Köpta jordgubbar sliter inte så på knäna heller och så slipper manhönsgödseldoften.

Jessica sa...

Tack kang! Man ska vara rädd om sin gamla kropp. ;)