09 maj 2007

Som sagt var

På volleyn´s klubbmästerskap

Jag slog två och ett halvt fingerslag... (dotter)
Jag vill vinna en match. Bara en enda liten skitmatch... (dotter)


När thailändarna ständigt ville fota och få känna på det blonda fjunet

Mamma, det är jobbigt att vara så här gullig... (dotter)


I mobiltelefon, med dålig täckning, till en finsk kund

Wait! I will soon disappear! (maken)

Till piccolon, på andra hotellvåningen, i ösregnet när jag ville låna paraplyet


Can I borrow this parachute? (jag)


På semestern, till servitören, när vår väns fru höll på att svimma i värmen

Excuse me. Can I have a glas of water. My wife use to swim... (vän)

2 har en åsikt:

Anonym sa...

ha ha kul! Helst dotterns..
Min kollega hade kontakt med en kund i Indien, pga av en obetald faktura. Hon hade ringt några gånger tidigare och nu förberett sig med det internationella alfabetet. Du vet T like Tango. Nu hör jag hur hon ringer och pratar med denna indier... Linjen är inte helt bra. Hon bokstaverar. Men så hackar det.. What! E like Earplane???? Det hjälpte inte att hon var förberedd... ha ha ha!

Järnladyn sa...

Haha, de där försöken att direktöversätta blir pinsamt roliga! :D