08 maj 2007

Har du hittat rätt?

Vilken lycka det är att längta till jobbet på morgonen. Hur många är förunnade det? Hur många trampar inte på i sina gamla fotspår, för att de inte orkar eller vågar byta jobb?

I mitt fall var det enkelt. Jag blev praktiskt taget tvingad att byta. Och det kunde inte ha blivit bättre!

För det är ju inte tänkt att man ska leva för att arbeta. Man ska arbeta så man kan leva.

4 har en åsikt:

Anonym sa...

Jag hoppas hitta rätt. Jag har sagt upp mig efter att inte ha trivts eller kommit till min rätt. Så nu går jag här och bara är... Tills min utbildning börjar...i september. Och det är underbart! Jag vågade!

Jessica sa...

Ja, tänk att du vågade! Du är så modig. Och nu går du där och bara duger! ;)

Fler skulle prova. ;)

Järnladyn sa...

Här har du en till som börjat tänka i dessa banor och är på väg att göra något åt det! ;)

Jessica sa...

Har ju förstått att det varit nånting ditåt. ;) Det måste väl kännas skönt att i alla fall ha tagit beslutet?