06 maj 2007

Coola killen möter draken.

Inatt hade vi besök igen. Klockan 2 kom det in en bil på gårdsplanen som är omissigenkännlig både till ljud och utseende. Den bilen har varit här förr, men vi har inte brytt oss så mycket.

Men inatt vaknade The Dragon!

De här ungarna, jag tror inte att alla är byxmyndiga ens, skriker och skränar och beter sig allmänt störande. Och de har fasen inget på vår gårdsplan och infartsväg att göra mitt i natten.

Men tacka vet jag internet. Där är det lätt att få tag på mobilnummer. Så haggan ringde.

I andra änden så svarade en coool kille. Ja, han var cool tills jag talade om vem jag var och varför jag ringde. Och när jag sa att jag skulle vara tvungen att blanda in hans föräldrar om detta buskörande fortsatte, så blev han den lille pojke han egentligen är. Jag tog också upp problemen han skulle få med att ta riktigt körkort (han kör epa) ifall han drog på sig en polisanmälan. Och det höll han med om. Så han lovade att det inte skulle upprepas.

För jag tror, att den här killen är en snäll och begåvad grabb, som hamnat i fel sällskap. Det här kommer jag väl att få äta upp, men jag tror det. Så jag kunde inte låta bli att säga att han skulle ta det lungt och vara rädd om sig innan jag la på.

Men vi får väl se... Han går ju på skolan där jag jobbar, så han är ju inte långt borta om jag behöver spänna ögonen i hans. Eller följa honom hem. Till mamma och pappa.

0 har en åsikt: