31 januari 2007

Test

Resultat

Din IQ beräknas vara

126 till 135

Detta motsvarar 96:e till 99:e percentilen, dvs 96% av befolkningen har en IQ mindre än eller lika med 126; 98% har en IQ mindre än eller lika med 135.

För medlemskap i Mensa krävs en IQ på 131 eller mer, vilket uppnås av 2% av befolkningen, alltså 98:e percentilen.

Du har goda chanser att kvalificera dig för medlemskap i Mensa. Anmäl dig gärna till vårt antagningstest så får du veta säkert!

Resultatet är baserat på statistik från en mindre testgrupp och är därför inte fullständigt tillförlitligt. Variationer mellan här uppskattad IQ och verklig nivå kan således förekomma.



Aahh, nu kan jag gå och sova...

;) godnatt!

2 har en åsikt:

Järnladyn sa...

Det har jag väl vetat hela tiden, att du är en ovanligt intelligent kvinna! :)

Ett råd bara: be inte maken genomgå samma test. Det är inte bra för äktenskapet om du kvalificerar dig för Mensatestet medan han kanske inte gör det. Jag VET, för jag talar av egen erfarenhet... ;)

Jessica sa...

Ska ta lärdom av det. ;D


Men du, tänkte på att du kanske ville se Norrland medan vi har snö kvar?
Hör av dig om du har lust, så kan jag skjutsa dig runt på sparken. ;)