16 januari 2007

På ålderns höst.

Jag minns hur det var när jag var i 13-17 årsåldern.

25-åringar ansågs gamla.
30-åringar hade gjort sitt på nattklubbarna och skulle hålla sig hemma.
40-åringar fyllde ingen annan funktion än att laga mat till barnen.
50-åringar skulle snart dö.
60-åringar och äldre, fanns de över huvud taget? I så fall som kollin på långvården.

Det är inte annorlunda nu.

Eller som lillan sa när hon såg min tandställning.

"Mamma, jag hittade dina löständer!"


Ont, det gör ont...


.

4 har en åsikt:

Anonym sa...

Man kan ju inte sticka under stolen med att man börjar bli lite orolig för dig, med tanke på att du dessutom börjat brodera. Men jag kan trösta dig med att flera som jag känner säger att livet börjar efter 40. Jag kan ju ge dig en läges rapport om ungefär ett år.
Ha det gott! K.L

Anonym sa...

Den ser jag fram emot! Lägesrapporten alltså. ;)

Järnladyn sa...

Måste erkänna att jag känner viss panik inför födelsedagen i vår. Då är jag inte längre i 35-årsåldern, för 38 är ju närmare 40-årsåldern... ;)

Järnladyn sa...

Hoppas du får din nya dator snart. Börjar sakna dig här... Kram!