01 februari 2007

Awkward moments Plats 3

3.


För några år sen så skulle jag åka buss till Umeå Univeritetssjukhus för att göra en uppföljning på den operation jag gjort ett drygt halvår tidigare. Tidigt, ca 05 på morgonen skjutsade maken in mig till busstationen.

I Skellefteå bytte jag buss och eftersom det var så tidigt så släcktes ljuset ner. Ni vet, det blev bara ett svagt blått sken. Guud, så trött jag blev!

Efter ett par mil klev det på fler resenärer, och en fin dam i päls och dyr handväska satte sig bredvid mig. Jag slumrade om, men sov lite oroligt. Man vill ju inte missa sin avstigning.

Förmodligen så snarkade jag till, och ganska högt dessutom. Jag skrämde mig själv klarvaken,
samtidigt som slog jag ut armarna i ren reflex och skrek till. Jag träffade fina damen rätt över bröstet.

Samtidigt som jag mumlade fram en ursäkt så torkade jag bort secklet ur mungipan.


Fina damen bytte plats... och jag fick sitta ensam resten av resan.


.

2 har en åsikt:

Järnladyn sa...

Hahaha, ser det framför mig :D

Jessica sa...

Undras om hon tyckte jag var spooky?

Rinnande saliv, trötta grisögon och knastertorra läppar, dvs en helt vanlig morgon.

Tänk om jag hade knockat henne!

*hick*

;)