08 februari 2007

Awkward moments Plats 2

2.


Vi hade just bytt bil min man och jag. Från en benvit Citroen till en silverfärgad Audi. Båda coupe.
Tvillingarna var väl ca 1,5 år på den tiden, så vi hade barnstolarna permanent fastsatta där bak.

Den här gången hade jag lämnat dem hemma när jag skulle fara och handla mat, och det kändes ganska skönt om jag ska vara ärlig. Tror att vi redan då var uppe i 4 kassar matvaror.

Trött, slapp och smågrinig som bara en tvillingmamma kan vara när de små änglarna inte sover som de ska på nätterna, sån var jag. Tvärhet också.

När jag kom fram till bilen så öppnade jag bakdörren och ställde in matkassarna. Väl inne så upptäcker jag...

-`Men vem fan har stulit bilbarnstolarna?`

Jag tittar mig runt i bilen och ser en tonårsflicka som stirrar på mig med skräck i ögonen. Det var som om hon såg självaste Hin Håle. Och jag klandrar henne inte.

-`Och vad i helsike gör du i min bil?` vrålar jag.

Flicksnärtan sjönk ihop i framsätet. Jag kröp ut ur baksätet och tittade mig omkring, vild i blicken och med frustande andetag.

Bil silverfärgad. Märke Citroen.

Min Audi stod bredvid.

Tog ut två av kassarna, sprang runt till andra sidan, öppnade den dörren och tog ut mina andra två. Mumlade något osammanhängande till ursäkt medan jag snabbt som ögat stuvade in varorna i rätt bil och åkte hem.


Darn...


.

2 har en åsikt:

Järnladyn sa...

Hehe, det här blir bara värre och värre. Väntar med spänning på Plats 1... :))

Jessica sa...

Det är ett smärtsamt minne... ;) Tragiskt och smärtsamt för ett tonårshjärta...