16 december 2006

Vänskap

Jag har mer och mer börjat inse att jag sållar bland mina vänner. Visst har jag vänner som är mer än bekantskaper, men de som lojalt och osjälviskt står vid min sida i vått och torrt är få. De har fått varsitt alldeles speciella rum i mitt hjärta, och kommer alltid att betyda mycket för mig.

Här är en dikt till Er!


Du är en ängel...

... som man alltid trivs med, oavsett väder.
... som förstår en utan att ord behöver sägas.
... som man med glädje delar tystnaden med.
... som man kan anförtro sitt innersta till.
... som i vars närvaro man törs vara sig själv.
... som man inte känner sig generad inför.
... som man alltid kan visa sina känslor.
... som alltid orkar lyssna på stort som smått.
... som aldrig är avundsjuk, utan delar gjädjen.
... som alltid tror på en och är välvillig.
... som vet allt om en, men ändå tycker om en.
... som alltid står på samma sida.
... som alltid talar väl om en.
... som kommer in, när hela världen gått ut.
... som med vilken vänskapen varar livet ut.

Tack för att du finns.



.

1 har en åsikt:

Järnladyn sa...

Sådana vänner är värda sin vikt i guld, de går inte att ersättas. Var rädd om dem! :)