06 december 2006

Vänskap i skydd av rosor

Det händer så mycket i mitt liv just nu. Saker som jag inte vill ska hända, och som jag mot min vilja involverar mig i. Eller snarare b l i r involverad i.

Händelser som jag inte kan blunda för, men knappast vet hur jag ska hantera. Hur jag än gör så kommer någon att bli sårad.

Men gör jag inget så kan inte någon av dem kalla mig en god vän heller. För goda vänner vänder inte ryggen till när det blåser snålt.

Så nu måste jag låta min rosenhäck av månljus växa upp till en skyddande sfär, och sen ställa de obehagliga frågorna som jag tror måste besvaras. Kan jag hjälpa till att reda upp denna härva så kanske jag har gjort något bra för någon av de inblandade.

Jag vill i alla fall försöka.

1 har en åsikt:

Järnladyn sa...

Att lägga sig i är ofta att bry sig om. Och känner jag dig rätt kan du inte bara se på. Hoppas allting löser sig på bästa sätt! Kram!!