15 december 2006

Julstress

Jag har till dags dato köpt 2 julklappar.

Enligt listan så ska det inhandlas klappar till 20 personer. Mmm, stor släkt har jag, fast min mans syskon byter vi inte med. Bara deras barn. Mina syskon är 4 till antalet och de, liksom jag, vill ha paket. Till våra egna barn vill man ju gärna ha mer än en julklapp, så snävt räknat har jag oköpt ca 30-35 paket.

Varför är jag inte stressad??

7 har en åsikt:

Järnladyn sa...

Tror du tagit till försvarsmekanismen Eskapism = Verklighetsflykt eller dagdrömmeri. Man skyddar sig från den obehagliga verkligehten genom att tränga bort den under en längre eller kortare period. (Wikipedia) ;)

Jessica sa...

Väldigt troligt! ;-) Vem fasen orkar med verkligheten?

Vill du komma och hälsa på i mitt luftslott?! :-D

Anonym sa...

Jag tror att du kan ta det med ro...Det man inte hinner idag. Hinner man imorgon!

Jessica sa...

Ja, bara jag inte sparar tills julafton är "imorgon". Men jag har kommit en bit på väg nu. 3 klappar till är klara nu.

*Duktig stinta* ;-)

Anonym sa...

Vi har varit till Umeå idag och köpt lite klappar,jag kan lugnt säga att det är skönt att ha kommit hem!!

Jessica sa...

Det kan jag tro! Mamma och pappa har också vart där idag, men jag har inte hört till dem. Kanske de ligger nedtrampade på nån galleria nånstans.

;-)

Jag är inte helst säker på vem du är... men är initialerna KL? ;)

Anonym sa...

Jo det stämmer.
Ha en bra dag! Hälsningar Kicki