12 december 2006

En bra dag

Idag har jag haft en riktigt trevlig dag. Efter att ha skjutsat lillan på dagis så hälsade jag på hos svärfars, och kan ni tänka; jag kom precis när de skulle äta frukost. Vilken tur! ;)

På jobbet så hjälpte jag en elev att göra sin forskning om JFK klar för redovisning, och sen gick hela klassen på en stärkande promenad. Vidare fick jag öva på min förmåga att sticka svettband på syslöjden, samt sprätta felsydda linnen. Lärorikt.

Annat var det igår. Jag visste ju att det skulle bli regn så jag passade på att göra stallet klart för kvällen redan på förmiddagen. Hade tyvärr inte tillgång till traktorn så att sanda hagen var omöjligt. Det är rent ut sagt fasansfullt halkigt där, och mina hästar har inga skor, så de stackarna halkar omkring med risk för skador. Inte kul.

In med lite halväckliga matrester sen middan dan före, och iväg på jobbet. Pyssel och juleknåp väntade, och jag pysslade till den fulaste julgranen i stan. Sant!
Direkt från jobbet till volleyträningen. Det första jag fick ta tag i där var det pyrande bråket i gruppen som förpestat tillvaron för alla aktiva. 10-åringar kan vara utstuderat elaka, men förhoppningsvis så är det stävjat nu. Ska ge dem en hemuppgift över jullovet där de ska ta reda på vad orden

  • Respekt
  • Laganda
  • Kamratskap
  • Vänlighet/ödmjukhet
betyder. Förklarade även att man inte behöver vara kompis med alla, men om man nu inte är det så betyder det inte att man får bete sig hur som helst. Grimarser, viskningar och hårda ord bannlystes, likaså hånleenden.
Många ögon betraktade lika många fötter så nån slags effekt hade det ju.

Direkt efter träningen så skjutsades flickorna hem, lillan vrålade som en gris, och jag lämnade över det totala ansvaret till min syster. -Gulle dig, J!

Bingo! I fyra timmar! Det är inte k u l!! - 57. Femma Sjua... Tror jag hann räkna alla plankor i golvet både en och tre gånger.

Maken i Rovaniemi. Fast nu är han äntligen hemma!

Nu: House!

0 har en åsikt: