10 november 2006

En liten lista

Sånt du inte visste att du ville veta. haha! ;)

1. vad heter du?
Dixiechic såklart! (Men mitt riktiga namn börjar på J)
2. vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja?
Tror inte att det finns något annat namn som kan ge min person rättvisa. ;)
3. vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig?
Laila! Plågsamt nog finns det kvar som mellannamn.
4. vilket stjärntecken är du?
Vädur så att det stänker om det.
5. vilken årgång är du?
-73:a
6. vart bor du?
Norrland
7. bott utomlands?
Nix pix
8. flyttat antal gånger?
4 gånger
9. vart skulle du vilja bo?
Ingen annanstans än här hemma!
10. vilken skolklass?
?
11. vad vill du bli när du blir äldre?
Visare.


UTSEENDE
1. hur lång är du?
Ståtliga 173 cm
2. hur mycket väger du?
Lagom
3. hårfärg och frisyr?
Rödfärgat. Musgrått i grunden. Frisyr?.
4. ögonfärg?
Mörkbruna
5. mest nöjd med?
Ögonen kanske
6. minst nöjd med?
Min sargade och sneda näsa
7. skostorlek?
38
8. glasögon?
Jåå
9. har du några piercingar/tatueringar?
Bara vanliga hål i öronen, och en blomranka på höger arm


FAVORITER
1. filmer?
Grease, sen barnsben
2. låtar?
Bara det är bra!
3. årstider?
Alla. Var och en har sin tjusning
4. mat/dryck?
Allt, utom kebabkött! Tror någon på allvar att det INTE blir bakterier då det hänger där under solariet och kyls/värms om vartannat? Dryck till vardags- Mjölk. Till fest öl och tequila.
5. djur?

Hästar
6. färg?
Grön och orange
7. parfym?
Hugo Boss for Women
8. tv-program?
Dokumentärer och sport
9. ämne i skolan?
Gympan.
10. sysselsättning?
Familjeliv och sports


KLÄDER
1. vad använder du just nu för jacka?
Kappa från Lindex, och jacka från Peak P
2. vad använder du just nu för skor?
Inne- birken, ute- skoterskor
3. favoritfärg på kläder?
Meen jees- grön, orange, brun, röd
4. favoritmaterial på kläder?
Bara det är behagligt.
5. vilka kläder skulle du vilja ha just nu?
Jag kan ha en pärsäck, bara jag slipper vara naken!
6. favoritaffärer?
HM, MQ, Handlar inte så mycket kläder.
7. för ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden?
I snitt? 400 kr kanske. Köper dyra märken när det är rea (för det mesta)
8. favoritmärke?
Peak, Esprit, Röhnisch,Divided
9. vad har du för byxstorlek?
Hahaha!
10. vad har du för tröjstorlek?
Medium/large.

MITT HUS
1. stort, litet eller mitt emellan?

Gigantiskt.
2. vilken färg på tapeterna?
Byter ut allteftersom till gamla vackra mönster som går i husets stil
3. favoritmöbel i huset och varför?
Mitt köksbord
4. vad vill du ändra där inne?
Mycket. Nån som vill skänka en slant?
5. vad har du där inne av följande:
a) tv?
Tre stycken
b) video/dvd? 2 dvd
c) dator? 1
d) stereo? haha.
e) telefon? 4 stycken
6. vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster?
Vilket av dom 35 fönstren? Mest sjöutsikt när jag orkat putsa dem…
7. vem förutom du brukar sova i din säng?
Maken och de tre barnen
10. favoritpryl i rummet?
Tv-rummet? Min nya klarröda matta!

BLANDAT
1. vad heter din morfar?
Elmer
2. var har du i din:

a) jackficka just nu?
Enkronor
b) väska just nu?
Plånbok, mobilen, snuset, läppglans och kvitton
3. vad är du beroende av?
Snus
4. vilket land kommer du i från?
Sveriget
5. vilken sorts lipsyl använder du?
Det som är närmast till hands
6. vad tror du på?
Människan
7. vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon?
Kristendomen om man nu ska säga något
8. vad köpte du senast?
15 liter mjölk
9. har du nåt husdjur?
Hästar husflugor och spindlar
10. vad bor du i?
Västerbottensgård storlek större

GREJER

plånbok:
Svart
tandborste:
Pepsodent
smycken:
Oj, många ringar har jag
solglasögon:
Solglasögon? Då blir det ju inga kisrynkor i ansiktet!
underkläder:
Ohja. Varje dag.
nagellack:
Har mest skit under naglarna.

KAN INTE VARA UTAN

Min familj, hästarna, snuset, choklad och skratt.

0 har en åsikt: