04 oktober 2006

Totaly lost...

Att hoppa...rakt ut i det okända. Törs jag det? Bryta gamla mönster och vanor för att förhoppningsvis bli mer tillfreds?

Men jag kan ju inget annat! Min man är dock av en annan åsikt..."du är en sån som man kan sätta till att göra vad som helst, du kan ju allt, även om du aldrig provat det förr!"

Nåja, jag kan nog lite om väldigt mycket, så länge det inte handlar om teoretiska saker. Jag är en praktiker, ända ut till mina sorgkantade naglar.

Men då man nu närmar sig "The Vägskäl", vad tusan ska jag göra? Min utbildning räcker inte långt. Arbetslivserfarenhet - ja visst, väldigt mycket, men räcker det idag när man ska ha betyg i allt? Herregud, jag läste inte ens matte i gymnasiet! Klarar knappt att hjälpa mina 10-åringar med läxan.

En önskan är att få arbeta inom handikappomsorgen, gärna med barn. Eller elevassistent på skolan. Eller i den lilla kiosken som man knappt ryms fler än tre i.

Det är nog bara att ta klivet rakt ut i luften och se var man landar...


För just nu är jag Totaly Lost!

2 har en åsikt:

Anonym sa...

Men du lilla vilsna själ! Senast igår hyllades du ju i DI!? Jag är säker på att det är precis som din man säger att du klarar det mesta du ger dig i kast med. Man måste bara bestämma sig. Kram!

Dizzy_Nixon sa...

hej där vart har du hållt hus ha ha .... nej det finns inget som kan ersätta den man saknar mest men tänk vad bra det skulle vara om man fick både och woopiiii