19 oktober 2006

Penicillinsprutor och en Gävleresa.

Fick ta ut veterinären till vår mellanponny för 1,5 vecka sedan pga hälta. Han kunde inte peka på något specifikt, utan ville att vi skulle köra in honom på ATG-kliniken för att röntga hov och kota. Antibiotika skulle han också ha, och jag kan lova att den storleken på spruta och nål är av det slag man drömmer mardrömmar om! Och jag skulle sticka honom...Iick! Har aldrig gjort det förut, men än så länge verkar jag inte ha prickat några vitala nerver.


En Gävleresa har jag också hunnit med. Snyltade mig med när maken skulle ner med styrelsen m.fl. för ett organisationsmöte. Åkte med tåget måndagkväll kl 20 och kom fram till Gävle kl 06. Hann med lite shopping; böcker till barnen vilket var väldigt uppskattat.
På kvällen så var vi bjudna till middag i Swedbank´s loge i Läkerol Arena. Riktigt god mat avnjöts, och kvällen skulle ha varit fulländad om inte Skellefteå torskat mot Brynäs.

Hemresan startade 23.49, och några i sällskapet var 2 minuter från att missa tåget, däribland min man. De hade hittat en pub i närheten av centralstationen, som de var tvugna att kolla in lite närmare. Nåja, hem kom vi tillslut, och kul har vi haft.

0 har en åsikt: