09 september 2006

Trollskog

Utforskade lite nya stigar idag. Vi har en fantastisk trollskog att ströva runt i. Kameran hade jag med och försökte fånga den stämning som var. Hittade också ett härligt blåbärsställe, med stora söta bär. Så nu är jag alldeles blå i munnen igen.



Jag har i alla tider varit faschinerad av skogar och stigar. Jag vill veta var de leder. Skulle kunna vandra i timmar, och bara njuta av tystnaden. Jag vill känna historiens vingslag när jag lägger handen på de vackra gamla träden. I skogen så känner jag mig trygg, där kan inget hända mig. Där får jag vara ifred.




Så fort jag tar i något så blir mina händer alldeles kokheta. Det är nästan så att det bränns. Det är en härligt, mystisk känsla.
Min andning kommer igång på ett helt annat sätt när jag är i skogen. Det är som om alla spänningar släpper. Att bara gå omkring, eller att sätta sig ner med ryggen mot en stam, och inandas alla ljuvliga dofter. Känna kraften strömma tillbaka in i mitt trötta sinne. Balsam för själen.





Och jag kan inte låta bli att undra...

Vem bor här?

2 har en åsikt:

Anonym sa...

Fina bilder, fina tankar... Och det där med balsam för själen skriver jag verkligen under på! :)

Jessica sa...

Jo, själen måste få andas den också.